Met het project Twinning is de hbo-V van de hogeschool Rotterdam in 2016 een unieke samenwerking aangegaan met verschillende (praktijk-) organisaties in Rotterdam. Door het vormen van een stevig leernetwerk willen de samenwerkende partijen een impuls geven aan de ontwikkeling en positionering van de wijkverpleegkundige in de regio. Het Twinning-concept, waarbij docenten en wijkverpleegkundigen participeren in elkaars beroepspraktijk, verstevigt de brug tussen praktijk en onderwijs. Het project beoogt, door het versterken van competenties van docenten, wijkverpleegkundigen en werkbegeleiders, een verbeterslag te maken binnen zowel de onderwijs- als beroepspraktijk.
Het project is in 2017 uitgebreid met mbo-docenten en verpleegkundigen niveau vier. ROC Mondriaan en Albeda College zijn nu ook partner in het project. De nieuwe naam is Twinning Twice.
Eén van de resultaten van beide projecten is de Toolbox Teamleren die in juni 2018 online gaat. In deze toolbox vind je theorie, inspiratie en allerlei tools om teamleren te stimuleren.
Na het debat vertelden docenten en zorgverleners wat voor hen de resultaten van Twinning Twice waren.
De resultaten zijn weergegeven in het boekje ‘Ketens smeden’.
Na de pauze werd de E-learning Wetgeving en Financiering Ouderenzorg van het Van Kleef Instituut en LOCOmotion gepresenteerd. Docenten en wijkverpleegkundigen streden met elkaar wie in een quiz de meeste vragen goed hadden. Na een spannende strijd hebben de wijkverpleegkundigen gewonnen. Klik op het logo van de E-learningmodule om de E-learning te maken.
Lausanne Mies en Irene Baten sloten de bijeenkomst af met de presentatie van het boekje ‘Ketens smeden’, met alle resultaten van het project. Daarna met elkaar aan de stamppot! Het was een leuke afsluiting van een goed en nuttig project!