Informatie
De zorg staat bol van ‘moeten’. Als er teveel ‘moeters’ zijn, raakt een mens geïrriteerd. Dit overkomt verzorgenden maar bijvoorbeeld ook mensen met dementie regelmatig. Het leidt tot onmacht, frustraties en irritaties. Herken jij dit? Wil je weten waarom mensen met dementie soms onvoorspelbaar kunnen reageren op jouw goede bedoelingen? Wil je handvatten om hier mee om te gaan, waardoor zowel jij als de cliënt zich prettiger voelen? Kom dan naar deze interactieve workshop.
Waarom reageert ze zo vreemd?
Als verzorgende heb je vaak te maken met mensen met dementie. Vaak blijven we op dezelfde manier met hen communiceren als met mensen die geen dementie hebben: en dan vooral met woorden. In het dementieproces verandert echter ook de manier waarop mensen met dementie communiceren: veel minder verbaal. Daardoor reageren ze vaak anders dan wij zouden verwachten, omdat ze niet begrijpen wat we willen en zich daardoor onveilig voelen. In deze workshop leer je begrijpen hoe dat komt en hoe je anders zou kunnen communiceren. Dit vermindert de gevoelens van onveiligheid, verbetert de kwaliteit van leven van je cliënt én verhoogt jouw werkplezier!