Informatie
Je maakt soms veel mee in de zorg: veel sterfgevallen door corona, een collega die besmet raakt en misschien wel is overleden. Agressie van cliënten of hun mantelzorgers. Hoe zorg je na zo'n gebeurtenis goed voor elkaar?
In het eerste dagdeel leer je stress bij je collega herkennen. Je leert onderscheid te maken tussen verschillende soorten ingrijpende gebeurtenissen en wat je dan het beste kunt doen. Bijvoorbeeld welke steun je kunt bieden aan je collega en hoe zo’n opvanggesprek er uit ziet.
In het tweede dagdeel oefenen we deze opvanggesprekken met acteur. Meestal verlopen dit soort gesprekken fijn en voelt de collega zich gesteund en kan weer verder. Echter er zijn ook collega’s die jouw bezorgdheid weglachen, boos worden, de organisatie de schuld geven etc. Dan is het fijn om dit soort gedrag toch te kunne opvangen en te kunnen oefenen met acteur. En je kunt natuurlijk ook oefenen met je eigen praktijksituatie.
Deze bijeenkomst bestaat uit twee dagdelen. Het eerste dagdeel kan gevolgd worden zonder dagdeel 2. Dagdeel 2 kan niet afzonderlijk gevolgd worden. De accreditatie geldt per dagdeel.
De eerste bijeenkomst is op dinsdag 13 april 2021.
De tweede bijeenkomst is op dinsdag 11 mei 2021.